Torna Hällestads Pistolskytteklubb
Uppdaterad 2022-11-17 20:24

Om föreningen

Torna-Hällestads Pistolskytteklubb bildades 1950. Då låg klubben i Björkensdal i Torna-Hällestad. 1972 flyttade vi till vår nuvarande adress mellan Dalby och Torna-Hällestad.

Vi är en ideell förening med ca 120 medlemmar som bedriver pistolskytte i de flesta grenar. Klubben är ansluten till Pistolskytteförbundet via Malmöhus Pistolskyttekrets, Skyttesportförbundet och Svartkrutsfederationen.

Trots att vi är en liten klubb till antalet medlemmar räknat är vi mycket framgångsrika på tävlingsbanorna. Vi har otaliga SM-medaljer både individuellt och i lag i luftpistol, fripistol, precision och fältskytte. Våra medlemmar är aktiva i samtliga skyttegrenar och representerar klubben vid lokala, nationella och internationella tävlingar.

På klubben skjuter vi samtliga nationella grenar som precision, fältskytte och PPC samt sportskyttets utomhusgrenar. Under vinterhalvåret skjuter vi inomhus i Bollhuset i Lund.

Torna Hällestads PSK
Dalby 762
247 94 Dalby
info@thpsk.se
BankGiro 579-6032
Är du medlem? Klicka på "logga in" och skapa ett lösenord för att komma åt mer information och fler funktioner!